یو ای نیوز

ممنوعیت رسانه های اجتماعی استرالیا: آلبانیایی قوانین سخت گیرانه تری برای زیر 16 سال در نظر دارد – هندوستان امروز


آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا، در بحبوحه نگرانی ها مبنی بر اینکه این محدودیت ها از زمان اجرایی شدنشان در 10 دسامبر سال گذشته، آنطور که در نظر گرفته شده عمل نکرده است، گفت: استرالیا قصد دارد قوانین خود را برای ممنوعیت کودکان زیر 16 سال از پلتفرم های رسانه های اجتماعی تقویت کند.

آلبانیز روز پنجشنبه به پارلمان گفت که دولت در حال بررسی راه هایی برای تقویت این ممنوعیت است. او روز جمعه گفت که دولت در حال بررسی است که آیا قوانین “تا حد امکان قوی” هستند و آیا جولی اینمن گرانت، کمیسر امنیت الکترونیک “تمام قدرت را در اختیار دارد”.

استرالیا اولین کشوری بود که قانونی را با هدف دور نگه داشتن جوانان از رسانه های اجتماعی تصویب کرد، اما ناظران گفتند که این اقدام اکنون در حال بررسی مجدد است زیرا شواهد نشان می دهد بسیاری از کودکان زیر سن قانونی هنوز در پلتفرم هایی از جمله فیس بوک، اینستاگرام و یوتیوب حساب دارند. بریتانیا هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد کودکان زیر 16 سال را از طیف وسیعی از پلتفرم ها منع کند تا از آنها در برابر محتوای مضر و زمان بیش از حد صفحه نمایش محافظت کند.

کانادا، برزیل و اندونزی قوانینی را معرفی کرده اند یا محدودیت های سنی یا الزاماتی را برای دسترسی کودکان به رسانه های اجتماعی اعلام کرده اند. فرانسه، اسپانیا، دانمارک، تایلند و کره جنوبی از جمله کشورهایی هستند که در حال مطالعه یا توسعه اقدامات مشابه هستند.

اینمن گرانت در ماه آوریل گفت که در حال بررسی پرونده قضایی علیه فیس بوک، اینستاگرام، اسنپ چت، تیک تاک و یوتیوب است و مدعی است که آنها به اندازه کافی برای دور نگه داشتن کودکان خردسال استرالیایی از پلتفرم های خود تلاش نمی کنند. این پلتفرم‌ها، همراه با X، Kick، Reddit، Threads و Twitch، در صورتی که اقدامات معقولی برای حذف حساب‌های کاربری کودکان خردسال انجام ندهند، می‌توانند تا 49.5 میلیون دلار استرالیا جریمه شوند.

لیزا گیون، کارشناس علوم اطلاعات دانشگاه RMIT ملبورن، گفت که اصلاحات پیشنهادی دولت پاسخی به نشانه هایی از شکست این ممنوعیت است. او به داده‌های eSafety که در ماه مارس منتشر شد، اشاره کرد که نشان می‌داد از هر 10 کودک زیر سن قانونی، هفت نفر از ماه دسامبر در فیس‌بوک، اینستاگرام، اسنپ‌چت و تیک تاک حساب کاربری دارند. او همچنین به یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی بریتانیا در روز چهارشنبه اشاره کرد که نشان داد 85 درصد از گروهی از جوانان 12 تا 17 ساله استرالیایی از پلتفرم های محدود استفاده می کنند.

گیون گفت: «من فکر می‌کنم در حال شکست است. “بسیاری از بچه ها در رسانه ها گزارش داده اند که آنها نیز فکر می کنند که این واقعاً یک تمرین ناموفق است.” او گفت که Inman Grant در اجرای قوانینی که پلتفرم‌ها در برابر آن مقاومت می‌کردند با چالشی مواجه بود و افزود: «یا کمیسیون امنیت الکترونیک به اختیارات بیشتری نیاز دارد یا باید رویکرد دیگری برای اجرا داشته باشیم.» گِیِون همچنین گفت که دادگاه ها احتمالاً باید تصمیم بگیرند که طبق قانون چه اقداماتی معقول محسوب می شود.

Sydney Morning Herald گزارش داد که Inman Grant در مصاحبه ای در اوایل ژوئن گفت: “من قدرت قوی ندارم.” او گفت: «چیزی که من می‌گویم این است که یک تنظیم‌کننده فقط به اندازه ابزارها و منابعی است که به آنها داده می‌شود.» آسوشیتدپرس روز جمعه از دفتر Inman Grant خواست تا در مورد صحت گزارش اظهارنظر کند، اما هیچ پاسخ فوری دریافت نکرد.

آلبانیز گفت که دولت با این موضوع به عنوان یک اولویت برخورد می کند. او به پارلمان گفت: «ما به عنوان یک اولویت روی آن کار می‌کنیم، زیرا این چیزی است که نسل‌های دیگر مجبور به مقابله با آن نبودند، به همین دلیل پیچیده است». او همچنین گفت که دولت به دنبال قوانین مراقبت دیجیتالی است تا پلتفرم‌ها را در قبال آسیب‌های قابل پیش‌بینی ناشی از محتوا و الگوریتم‌ها پاسخگو نگه دارد، زیرا استرالیا به دنبال تشدید اجرای ممنوعیت رسانه‌های اجتماعی برای کودکان است.

با ورودی های PTI

– به پایان می رسد

منتشر شده توسط:

میز وب هند امروز

منتشر شده در:

26 ژوئن 2026، 1:42 بعد از ظهر IST



منبع خبر در خبرگزاری هندوستان امروز

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی