
شبکه خبری فاکسنیوز به نقل از منابعی گزارش داد که انتظار میرود دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه ۳ تیر با رهبران شرکتهای بزرگ دفاعی ملاقات کند تا آنها بخواهد تولید سامانههای موشکی و دیگر مهمات مصرفشده آمریکا را به سرعت افزایش دهند.
بر اساس یک یادداشت ریاستجمهوری آمریکا که هفته گذشته منتشر شد، رئیسجمهوری ایالات متحده برای رفع محدودیتهای موجود در تولید مهمات، به «قانون تولید دفاعی» استناد کرده است.
این یادداشت به وزیر جنگ آمریکا اختیارات لازم را میدهد تا از «قانون تولید دفاعی» برای افزایش جهشی تولید مهمات مهم جنگی استفاده کند.
در این یادداشت به مهمات، موشکها و تجهیزات مورد نیاز برای دفاع ملی اشاره شده است.
این یادداشت به دولت و شرکتهای خصوصی اجازه میدهد تا برای «کمک به تامین دفاع ملی، توافقنامههای داوطلبانه و برنامههای اقدام» ایجاد کنند.
فاکسنیوز میگوید در عملیات نظامی علیه جمهوری اسلامی، تعداد زیادی موشکهای اسام-۳، پاتریوت، تاد و تاماهاک مصرف شد.
در کنگره نیز، لیندزی گراهام، سناتور جمهوریخواه آمریکایی هفته گذشته با وزیر جنگ آمریکا، پیت هگست «درباره نیاز فوری به افزایش بودجه نظامی برای جبران و بازسازی ذخایر تسلیحاتی و همچنین تأمین هزینههای یکباره ناشی از درگیری» گفتوگو کرد.
آقای گراهام اعلام کرد به وزیر جنگ گفته است برای تصویب یک لایحه بودجه تکمیلی جهت تأمین منابع مالی مورد نیاز نیروهای مسلح و سایر نیازهای کشور تلاش خواهد کرد.
پیت هگست، وزیر جنگ آمریکا، روز شنبه ۹ خرداد در نشست دفاعی «دیالوگ شانگری-لا ۲۰۲۶» در سنگاپور گفت ایالات متحده همچنان «تعهدات جهانی» خود را حفظ کرده است و از جمله این تعهدات را جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هستهای خواند و گفت واشنگتن روی این تعهد متمرکز است.
او درباره توانایی آمریکا برای مدیریت همزمان چالشهای امنیتی در مناطق مختلف جهان گفت واشنگتن میتواند چندین مأموریت را به طور همزمان دنبال کند.
آقای هگست گفت دولت آمریکا در حال تقویت چشمگیر صنایع دفاعی خود است و قصد دارد در آینده نزدیک تولید مهمات را دو تا چهار برابر افزایش دهد تا همه طرحهای عملیاتی این کشور در سراسر جهان از پشتیبانی کافی برخوردار باشند
در جریان عملیات خشم حماسی، نیروهای آمریکایی، هزاران موضع جمهوری اسلامی را منهدم کردند.





