یو ای نیوز

U I News Agency

کشمکش هند کانادا: جاستین ترودو می گوید برخی از نمایندگان مخالف کانادا ممکن است در دخالت خارجی دخالت داشته باشند – هندوستان امروز


جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز چهارشنبه گفت برخی از اعضای حزب محافظه کار اپوزیسیون ممکن است در مداخله خارجی دست داشته باشند و ادعا کرد که حزب این موضوع را جدی نمی گیرد.

ترودو سخنان خود را به کمیسیون مستقلی که مداخله خارجی در سیاست کانادا را بررسی می کند، بیان کرد. نظرسنجی ها نشان می دهد که محافظه کاران در انتخابات بعدی که باید تا پایان اکتبر 2025 برگزار شود، به راحتی لیبرال های ترودو را شکست خواهند داد.

این تحقیقات قبلاً شواهدی را شنیده است که نشان می دهد چین و سایر کشورها تلاش کرده اند در سیاست کانادا مداخله کنند. پکن همواره این موضوع را رد می کند.

ترودو گفت: «من اسامی تعدادی از نمایندگان پارلمان، نمایندگان سابق پارلمان و یا نامزدهای حزب محافظه‌کار را دارم که درگیر هستند، یا در معرض خطر بالایی قرار دارند، یا اطلاعات واضحی درباره دخالت خارجی برای آنها وجود دارد».

چند ثانیه بعد به نظر می رسد که او نظرات خود را تعدیل می کند و می گوید اطلاعات مربوط به فعالیت های محافظه کار می تواند “بد یا ناقص یا فقط ادعاهایی از یک منبع واحد” باشد.

وی جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

پیر پویلیور، رهبر محافظه‌کار، از درخواست مجوز امنیتی لازم برای خواندن تمام اطلاعات کشف‌شده توسط تحقیقات امتناع کرده است، به این دلیل که این امر مانع از اظهار نظر او در مورد روند عمومی می‌شود.

ترودو گفت که از سازمان جاسوسی سرویس اطلاعات امنیتی کانادا خواسته است تا به پویلیور در مورد اعضای محافظه کار که ممکن است آسیب پذیر باشند، هشدار دهد.

ترودو گفت که تصمیم پویلیور برای عدم مجوز برای جلسات توجیهی طبقه بندی شده “برای من گیج کننده بود و کاملاً فاقد عقل سلیم بود.”

سخنگوی Poilievre بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نبود.

منتشر شده توسط:

آخیله نگاری

منتشر شده در:

16 اکتبر 2024



منبع خبر در خبرگزاری هندوستان امروز

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی