یو ای نیوز

U I News Agency

اعتصاب کارکنان چندین پالایشگاه گاز پارس جنوبی در یازدهمین هفته سه‌شنبه‌های اعتراضی – صدای آمریکا



کارکنان صنایع نفت و گاز ایران بیست و چهارم مهر در یازدهمین هفته از «سه‌شنبه‌های اعتراضی» در شماری از پالایشگاه‌های ارکان ثالث اعتصاب کردند و با تجمعات گسترده، خواهان مطالبات خود شدند.

بنا بر گزارش شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت در روز سه‌شنبه ۲۴ مهر، کارکنان ارکان ثالث در پالایشگاه‌های «هفتم، هشتم، نهم، دهم، یازدهم، و دوازدهم» در مجتمع گاز پارس جنوبی اعتصاب کردند.

بر اساس این گزارش، این کارکنان این پالایشگاه‌ها «با برگزاری تجمعات گسترده اعتراضی، پیگیر خواسته‌های پاسخ نگرفته خود شدند.» این اعتراضات با وجود «کارشکنی عوامل حراست، مدیران، و پیمانکاران» ادامه دارد.

«ایجاد تشکل و بهره‌مندی از حق تجمع و اعتراض، حذف کامل شرکت‌های پیمانکاری، بازگشت به کار کارگران معترض اخراج‌شده، پایان دادن به برخوردهای امنیتی با کارگران معترض، عمل به توافق‌های قبلی درباره مرخصی استحقاقی و پرداخت حق کمپ، و اجرای بدون تبعیض تردد ۱۴ روز کار ۱۴ روز استراحت» از جمله خواسته‌های این معترضان است.

بر پایه «ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت» که در اردیبهشت سال۹۱ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، نظام‌ اداری- استخدامی و وضعیت پرداخت حقوق و مزایای کارکنان واحدهای عملیاتی و تخصصی در شرکت‌های زیرگروه وزارت نفت الزامی به رعایت قانون مدیریت خدمات کشوری ندارد و با پیشنهاد وزارت نفت و تایید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تهیه می شود.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت همچنین گزارش داده که روز دوشنبه کارکنان رسمی صنایع نفت و گاز «از صدور مجوز کار در مناطق عملیاتی پالایشگاه‌ها به صورت اعتراضی امتناع کردند.»

این شورا همچنین به نقل از کارکنان معترض ارکان ثالث گزارش داده که «در هماهنگی و اتحاد، دست از کار کشیده‌ایم و حتی در پالایشگاه‌هایی که از تجمعات ما جلوگیری کرده‌اند، کار به صورت تعطیلی کامل درآمده است.»

در هفته‌های گذشته روزهای دوشنبه «کارکنان مناطق نفت‌خیز جنوب و سکوهای نفتی و همه بخش‌های شاغل در صنعت نفت» اعتصاب کرده‌اند و روزهای سه‌شنبه نیز «اعتصاب پالایشگاه‌های مختلف مجتمع گاز پارس جنوبی و اعتراضات همکاران رسمی» جریان داشته است.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت اعلام کرده که از اعتراضات و اعتصابات «همه بخش‌های شاغل در صنعت نفت حمایت و پشتیبانی می‌کند.»



منبع خبر در صدای آمریکا

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی