یو ای نیوز

U I News Agency

هکرهای وابسته به جمهوری اسلامی اطلاعات کارزار ترامپ را برای کارزار بایدن ارسال کردند – صدای آمریکا



براساس اطلاعات جدید منتشر شده توسط دفتر اطلاعات ملی و آژانس امنیت سایبری و زیرساخت‌های ایالات متحده، عوامل سایبری وابسته به جمهوری اسلامی ایران اوایل تابستان امسال کارزار انتخاباتی جو بایدن را هدف قرار داده‌اند.

طبق این گزارش، هکرهای وابسته به جمهوری اسلامی موفق به سرقت اطلاعات از ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ شده و بخش‌هایی از این اطلاعات خصوصی را برای افراد مرتبط با کارزار بایدن ارسال کرده‌اند.

ستاد انتخاباتی ترامپ در ۲۰ مرداد (۱۰ اوت) از این حمله سایبری خبر داد و اعلام کرد که عوامل وابسته به جمهوری اسلامی اسناد حساس داخلی ستاد را به سرقت برده و منتشر کرده‌اند.

آژانس‌های فدرال ایالات متحده همچنین در ۲۸ شهریور اعلام کردند که عوامل سایبری مخرب وابسته به حکومت ایران، تلاش خود را برای ارسال مطالب سرقت شده مرتبط با کارزار ترامپ به رسانه‌های آمریکایی ادامه داده‌اند.

اف‌بی‌آی این تلاش‌ها را «نمونه‌ای از رویکرد چندگانه حکومت ایران برای ایجاد اختلاف و تضعیف اعتماد به روند انتخابات» در ایالات متحده توصیف کرد و تأکید کرد که همچنان به تحقیقات و جمع‌آوری اطلاعات برای شناسایی و خنثی کردن این تهدیدات سایبری ادامه می‌دهد.

وزارت دادگستری ایالات متحده نیز در ۲۳ شهریور اعلام کرد که در حال آماده کردن اعلام جرم کیفری مرتبط با هک ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ از سوی حکومت ایران است. اما جزئیات دقیق در مورد زمان اعلام جرم یا افرادی که هدف قرار خواهند گرفت، هنوز مشخص نشده است.



منبع خبر در صدای آمریکا

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی