یو ای نیوز

U I News Agency

بایدن از این اقدام انتقاد می کند، جمهوری خواهان لایحه IVF سنای آمریکا را با وجود حمایت ترامپ مسدود می کنند – هندوستان امروز


لایحه سنای ایالات متحده با هدف تقویت حمایت های فدرال و گسترش پوشش بیمه ای برای درمان های باروری، روز سه شنبه شکست خورد، زیرا جمهوری خواهان چند روز پس از آن که دونالد ترامپ حامیان خود را با ابراز حمایت از چنین سیاستی غافلگیر کرد، به آن رای منفی دادند.

این لایحه با 51 رای موافق به 44 شکست خورد و پس از آن که اکثر جمهوری خواهان برای بار دوم به آن رای منفی دادند، از آستانه 60 رای لازم فاصله گرفت. دموکرات ها با اختلاف اندک 51-49 مجلس را کنترل می کنند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، محاصره این لایحه را به شدت محکوم کرد و آن را “ظالمانه و غیرقابل قبول” خواند.

“با این حال، جمهوری‌خواهان سنا از دسترسی به درمان‌های باروری برای زنانی که تلاش می‌کنند باردار شوند خودداری کردند. مقامات جمهوری‌خواه از هر فرصتی برای محافظت از آزادی باروری – از IVF گرفته تا پیشگیری از بارداری – برخوردار بوده‌اند، اما آنها از انجام این کار خودداری می‌کنند. نادیده گرفتن حق زن رئیس جمهور آمریکا گفت که این تصمیمات برای خودش و خانواده اش ظالمانه و غیرقابل قبول است.

حامی این لایحه، سناتور دموکرات تامی داکورث، اولین بار در اواخر فوریه پس از اینکه دادگاه عالی آلاباما حکم داد جنین های مورد استفاده در لقاح آزمایشگاهی یا IVF باید کودک در نظر گرفته شوند، تلاش کرد تا در مورد همان لایحه رای بیاورد. سالانه میلیون ها آمریکایی استفاده می کنند.

داک ورث که دو دخترش را از طریق درمان های باروری به دنیا آورد، در سخنرانی خود در مجلس سنا گفت: «آزادی دریافت مراقبت های باروری برای میلیون ها زن دیگر که ناامیدترین امیدشان در جهان داشتن فرزندی از خودشان است، در خطر است. پس از رای گیری روز سه شنبه به نظر می رسد جمهوری خواهان تنها زمانی به محافظت از زندگی اهمیت می دهند که ظاهراً از سلول های فریزر آزمایشگاهی پزشکی تشکیل شده باشد.

ترامپ، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا، در ماه اوت گفت که در صورت انتخاب شدن، از دولت یا شرکت های بیمه می خواهد که هزینه IVF را بپردازند، و این باعث تعجب برخی از جمهوری خواهان تندرو شد که این درمان برای آنها بحث برانگیز است.

ما می خواهیم در این کشور بچه تولید کنیم، درست است؟ ترامپ در جریان یک رویداد تبلیغاتی به سبک تالار شهر در لاکراس، ویسکانسین گفت.

ستاد انتخاباتی ترامپ بلافاصله به درخواست اظهارنظر در روز سه شنبه پاسخ نداد.

منتشر شده توسط:

سودیپ لاوانیا

منتشر شده در:

18 سپتامبر 2024



منبع خبر در خبرگزاری هندوستان امروز

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی