یو ای نیوز

U I News Agency

محکومیت دونالد ترامپ در پرونده حبس پول به بعد از انتخابات آمریکا به تعویق افتاد – هندوستان امروز


یک قاضی نیویورکی روز جمعه حکم دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا را به اتهامات ناشی از پرداخت پول در سکوت به یک ستاره فیلم های پورن تا 26 نوامبر به تعویق انداخت.

ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان برای ریاست‌جمهوری، از قاضی خوان مرچان خواسته بود تا تاریخ صدور حکم خود را تا پس از انتخابات پنجم نوامبر به تعویق بیندازد. ترامپ پیش از این قرار بود در 18 سپتامبر، کمتر از دو ماه قبل از انتخابات، محکوم شود.

وکلای ترامپ در ماه اوت استدلال کردند که به دلیل تصمیم مهم دادگاه عالی ایالات متحده در مورد مصونیت رئیس جمهور، زمان کافی قبل از صدور حکم برای دفاعیات برای تجدید نظر احتمالی حکم آتی مرچن در مورد درخواست ترامپ برای لغو محکومیت وجود ندارد.

قرار بود مرچن در 16 سپتامبر در مورد آن درخواست تصمیم بگیرد.

حکم 6-3 دیوان عالی که مربوط به پرونده جنایی جداگانه‌ای است که ترامپ با آن روبه‌رو است، نشان می‌دهد که نمی‌توان روسای جمهور را به دلیل اعمال رسمی خود تحت تعقیب کیفری قرار داد و از شواهد مربوط به اقدامات رسمی روسای جمهور نمی‌توان برای کمک به اثبات پرونده‌های جنایی مربوط به اقدامات غیررسمی استفاده کرد.

دادستان های دفتر براگ استدلال کردند که پرونده آنها شامل رفتار شخصی ترامپ است نه اقدامات رسمی، بنابراین دلیلی برای لغو حکم وجود ندارد.

اما آنها در مورد درخواست ترامپ برای به تعویق انداختن صدور حکم موضعی نگرفتند و گفتند که در 16 اوت بایگانی خود را به مرچان در مورد این سوال به تعویق انداختند. دادستان ها گفتند که دادگاه استیناف می تواند به هر حال صدور حکم را به تعویق بیاندازد تا به خود فرصت دهد تا استدلال های ترامپ را بررسی کند، اقدامی که به گفته آنها “اختلال آمیز” خواهد بود.

تیم براگ همچنین گفت که حضور ترامپ در دادگاه مستلزم برنامه‌ریزی امنیتی و لجستیکی قابل توجهی است و می‌گویند این خطر وجود دارد که مقدمات برای لغو حکم او فراهم شود. محاکمه شش هفته ای ترامپ حضور گسترده پلیس را در منهتن پایین آورد.

جورج گراسو، قاضی بازنشسته ایالت نیویورک که در دادگاه ترامپ شرکت کرد، گفت که براگ با امتناع از دفاع از تاریخ صدور حکم قبل از انتخابات، احتمالاً از ادعای مکرر ترامپ که دادستان دموکرات به دنبال مداخله در مبارزات انتخاباتی او است آگاه بوده است.

گراسو گفت: «او احتمالاً نسبت به باز کردن اتهامات ترامپ و حامیان ترامپ مبنی بر اینکه بیش از حد سیاسی است، حساس است. سوزن را نخ کرد.

در اولین محاکمه جنایی رئیس جمهور سابق یا فعلی ایالات متحده، ترامپ در 30 مه به جعل سوابق تجاری برای سرپوش گذاشتن بر پرداخت 130000 دلاری وکیل وقت خود به استورمی دانیلز بازیگر سینمای بزرگسالان به دلیل سکوت او قبل از انتخابات 2016 در مورد یک رابطه جنسی مجرم شناخته شد. ملاقاتی که او می گوید یک دهه قبل با ترامپ داشته است.

ترامپ این برخورد را رد می کند و قول داده است که پس از صدور حکم به این حکم تجدید نظر خواهد کرد.

جعل سوابق تجاری تا چهار سال حبس دارد، اگرچه مجازات هایی مانند جریمه نقدی یا مشروط برای سایر افرادی که در گذشته به این جرم محکوم شده اند، رایج تر است.

اگر ترامپ در کاخ سفید پیروز شود، احتمالاً می تواند به وزارت دادگستری دستور دهد که اتهامات مداخله در انتخابات فدرال علیه او را کنار بگذارد. او صلاحیت پایان دادن به پرونده ایالت نیویورک یا پرونده مداخله در انتخابات در جورجیا را ندارد.

منتشر شده توسط:

آخیله نگاری

منتشر شده در:

6 سپتامبر 2024

تنظیم کنید



منبع خبر در خبرگزاری هندوستان امروز

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی