
ساعاتی پس از حمله آمریکا به مواضع نظامی جمهوری اسلامی در جنوب ایران که در واکنش به حمله اخیر به یک نفتکش و در اوایل بامداد یکشنبه به وقت ایران انجام شد، سپاه پاسداران در بیانیهای مدعی شد با استفاده از موشکهای بالستیک و پهپاد، در فاصله ساعت ۲ تا ۳ بامداد روز یکشنبه ۷ تیر، به «هشت زیرساخت مهم» ارتش آمریکا در پایگاه العدید در کویت و همچنین ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بندر سلمان بحرین حمله کرده است. این نهاد همچنین کشتیهای تجاری را تهدید کرد و گفت با کشتیهای «متخلف قویتر از گذشته برخورد خواهد شد.»
در همین زمان، گزارشهای مردمی منتشرشده در کانال تلگرامی «وحیدآنلاین» از شنیده شدن چندین صدای انفجار و پرتابه در بندرعباس در ساعات ۳:۳۶ و ۳:۳۹ بامداد یکشنبه حکایت دارد. در یکی از این گزارشها ادعا شده است که از منطقهای در بندرعباس چند موشک به سمت دریا شلیک شده است.
پیش از صدور بیانیه سپاه، وزارت کشور بحرین اعلام کرد آژیر خطر حمله هوایی در این کشور به صدا درآمده است و از ساکنان خواست به نزدیکترین مکان امن پناه ببرند. ارتش کویت نیز اعلام کرد که با حملات هوایی «خصمانه» در حال مقابله است و سامانههای پدافند هوایی این کشور فعال شدهاند.
این تحولات در ادامه اقدام نظامی شبانه نیروهای آمریکایی علیه جمهوری اسلامی گزارش میشود. سنتکام شنبهشب به وقت واشنگتن با انتشار ویدیویی توضیح داد که حمله بامداد یکشنبه در ایران با استفاده از «جتهای نیروی دریایی و هوایی» آمریکا صورت گرفت و طی آن به ۱۰ هدف نظامی در ایران حمله شد.
دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، شنبه شب به وقت واشنگتن در شبکه تروت سوشال از حمله دوباره جمهوری اسلامی به کشتیهای تجاری انتقاد کرد و گفت اگر «جمهوری اسلامی ایران» به نقض آتشبس ادامه دهد ممکن است آمریکا این رژیم را کاملا حذف کند.
او در پیام خبر داد که هواگردهای آمریکایی انبارهای موشکی و پهپادی و سایتهای راداری ساحلی در ایران را به دلیل نقض توافق آتشبس هدف قرار دادهاند و هشدار داد در صورت تداوم درگیریها ممکن است آمریکا از اقدام نظامی گستردهتر استفاده کند. آقای ترامپ در مورد رهبران جمهوری اسلامی همچنین گفت: «احتمال بسیاری وجود دارد که آنها هرگز درس نگیرند!»





