یو ای نیوز

بحرین از حمله پهپادی جمهوری اسلامی خبر داد؛ سپاه: مواضع آمریکا را زدیم – صدای آمریکا



وزارت خارجه بحرین اعلام کرد خاک این کشور در ساعات اولیه شنبه، ۲۷ ژوئن، هدف چند پهپاد ایرانی قرار گرفته و این حمله را به‌شدت محکوم کرد.

در بیانیه منامه آمده است که این حمله «نقض آشکار حاکمیت بحرین» و نقض کنوانسیون‌های بین‌المللی درباره ممنوعیت هدف قرار دادن اهداف غیرنظامی است.

بحرین در این بیانیه جمهوری اسلامی را مسئول تضعیف تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای کاهش تنش دانست و گفت ادامه این حملات نشان‌دهنده رویکرد تهران برای بی‌ثبات کردن امنیت منطقه و صدور هرج‌ومرج است.

این بیانیه در حالی منتشر شد که تنش میان آمریکا و جمهوری‌اسلامی نیز پس از حمله سپاه به یک کشتی تجاری در تنگه هرمز وارد مرحله تازه‌ای شده است.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند این کشتی با پرچم سنگاپور هدف حمله پهپادی قرار گرفت و همین موضوع، واشینگتن را به واکنش نظامی واداشت.

آمریکا در پاسخ، چند هدف نظامی جمهوری اسلامی در امتداد ساحل ایران را بمباران کرد.

جی‌دی ونس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، پس از این حملات گفت جمهوری اسلامی توافق آتش‌بس را امضا کرده و آمریکا به آن پایبند بوده است. او افزود اگر تهران درباره اجرای تفاهم‌نامه اختلافی دارد، «می‌تواند تلفن را بردارد»، اما تأکید کرد: «خشونت با خشونت پاسخ داده خواهد شد.»

در مقابل، سپاه پاسداران مدعی شد در پاسخ به حملات آمریکا، مواضع محل استقرار نظامیان آمریکایی در منطقه را هدف قرار داده است.

بحرین اما در بیانیه خود گفت حمله به خاک این کشور، چالشی مستقیم علیه قطعنامه شورای امنیت و تعهدات جمهوری اسلامی در تفاهم‌نامه اسلام‌آباد است.

منامه همچنین اعلام کرد حق کامل خود برای دفاع از حاکمیت، امنیت و ثباتش را محفوظ می‌داند.

همچنبن ببینید:



منبع خبر صدای آمریکا

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی