یو ای نیوز

U I News Agency

اولین بار پس از 68 سال، موج سواری رویدادهای المپیک برنامه‌ریزی شده را در فاصله 16000 کیلومتری شهر میزبان برگزار کرد. – هندوستان امروز


در میان هیاهوهای فراوان، بازی های المپیک 2024 روز جمعه با پایتخت مد جهان، پاریس، به عنوان شهر میزبان افتتاح شد.

نکته قابل توجه در این دوره از بازی های تابستانی این است که برای اولین بار در 68 سال گذشته، یک رویداد المپیک تا فاصله 15771 کیلومتری (9800 مایل) از شهر میزبان برگزار می شود. 48 موج سوار برتر، تاج های وحشتناک ترین امواج جهان را در سواحل Teahupo'o، دهکده کوچکی در جزیره تاهیتی در پلینزی فرانسه خواهند گرفت.

همراه با موج سواری، مسابقات قایقرانی و مسابقات فوتبال به ترتیب در مارسی و بوردو – دور از پاریس برگزار می شود. در حالی که دو مکان برگزاری مسابقات قایقرانی و مسابقات فوتبال صدها کیلومتر با شهر میزبان فاصله دارند، رویداد موج سواری همچنان دورترین مکان از پایتخت فرانسه خواهد بود.

آخرین باری که کمیته بین المللی المپیک بازی ها را دور از کشور میزبان برگزار کرد، زمانی بود که ملبورن میزبان بازی های 1956 بود. مسابقه سوارکاری در استکهلم سوئد، دور از منطقه ترانس تاسمانی برگزار شد. این به دلیل سیاست‌های قرنطینه اسب‌ها در استرالیا بود، که IOC را مجبور کرد مسابقات را به کشوری دوستدار اسب برگزار کند.

برای بازی های تابستانی 2024، مقامات پاریس گفته اند که میزبانی رویداد موج سواری در جزیره تاهیتی با هدف “گسترش بازی ها در سراسر فرانسه” هماهنگ است. تاهیتی، در میان اقیانوس آرام عظیم، حق میزبانی موج سواری را در سال 2020 به دست آورد، حتی قبل از اینکه این ورزش برای اولین بار در بازی های تابستانی المپیک 2021 توکیو شروع به کار کند.

امسال این ورزش شاهد اولین دهکده المپیک شناور در نوع خود خواهد بود زیرا یک کشتی تفریحی با امکانات پیشرفته به عنوان مکانی برای پذیرش موج سواران المپیکی در نظر گرفته شده است.

این یک آزمون سخت برای موج سواران خواهد بود، زیرا استراحت موج سواری تاهیتی به دلیل امواج نمادین جهان شناخته شده است.

فرمت مسابقات موج سواری

48 موج سوار – 24 مرد و 24 زن – به هشت هیت تقسیم می شوند که در هر دوره سه موج سوار خواهد بود. در موج سواری، “هیت” یک دور رقابتی است که در آن موج سواران برای کسب بالاترین امتیاز برای موج سواری خود با یکدیگر رقابت می کنند. در طول گرما، موج سواران به نوبت امواج را در یک بازه زمانی تعیین شده، معمولا بین 20 تا 30 دقیقه می گیرند.

برندگان دور اول به مرحله یک شانزدهم نهایی می رسند در حالی که بازنده ها در مرحله حذفی رودررو رقابت خواهند کرد.

راند شانزدهم دارای هشت هیت است که دو موج سوار در هر گرما رو به روی هم هستند. برندگان به مرحله یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و سپس فینال راه خواهند یافت. با این حال، بازنده های مرحله نیمه به مصاف یکدیگر می روند تا برای مدال برنز رقابت کنند.

منتشر شده توسط:

واداپالی نیتین کومار

منتشر شده در:

27 ژوئیه 2024



منبع خبر در خبرگزاری هندوستان امروز

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی