یو ای نیوز

U I News Agency

حمایت باراک و میشل اوباما از نامزدی احتمالی کامالا هریس در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – صدای آمریکا



باراک اوباما و میشل اوباما، رئیس‌جمهوری و بانوی اول اسبق آمریکا، از نامزدی کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری کنونی و گزینه احتمالی حزب دموکرات برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، حمایت کردند.

هرچند که انتظار می‌رفت باراک و میشل اوباما از کامالا هریس حمایت کنند، ولی تأیید این دو چهره برجسته دموکرات برای او بسیار مهم محسوب می‌شود.

در ویدئویی که روز جمعه ۵ مرداد منتشر شد کامالا هریس در حال پاسخ دادن به تماس تلفنی مشترک زوج اول سابق آمریکا دیده می‌شود.

حمایت اوباماها از نامزدی احتمالی کامالا هریس مقابل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق و نامزد حزب جمهوری‌خواه، در شرایطی صورت می‌گیرد که جو‌ بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی، اعلام کرد که در انتخابات پیش رو رقابت نخواهد کرد.

این حمایت همچنین نشان‌دهنده دوستی و پیوند بالقوه تاریخی میان اولین رئیس جمهوری و بانوی اول آفریقایی‌تبار ایالات متحده، و اولین زن سیاه‌پوست و اولین فرد آسیایی‌تبار که به‌عنوان معاون رئیس‌جمهوری خدمت کرد، و اکنون برای رسیدن به ریاست جمهوری آمریکا تلاش می‌کند، است.

باراک اوباما در این تماس تلفنی گفت که آنها با افتخار از کامالا هریس حمایت می‌کنند و برای موفقیت او در انتخابات و رسیدنش به کاخ سفید تلاش خواهند کرد.

میشل اوباما نیز این را یک «رویداد تاریخی» خواند و گفت که به کامالا هریس افتخار می‌کند.

کامالا هریس که خانواده اوباما را از پیش از شرکت در انتخابات سال ۱۳۸۷ می‌شناسد، از دوستی آنها تشکر کرد و گفت که مشتاقانه منتظر است که وارد این مسیر شود.

اوباماها شاید آخرین چهره‌های اصلی حزب دموکرات باشند که رسماً نامزدی احتمالی کامالا هریس را تأیید می‌کنند و این شاید نشان‌دهنده تمایل رئیس‌جمهوری سابق برای باقی ماندن، دست‌کم به صورت ظاهری، به‌عنوان بزرگ‌تر حزب است که مستقیم وارد اختلافات نمی‌شود.

خانواده اوباما همچنان از عوامل تأثیرگذار در جمع‌آوری کمک‌های مالی عمده در رویدادهای تبلیغاتی بزرگ برای نامزدهای دموکرات محسوب می‌شوند.

طبق نظرسنجی آسوشیتدپرس، کامالا هریس پیش از تماس اوباماها، حمایت عمومی اکثریت نمایندگان کنوانسیون ملی دموکرات ها را که از ۲۹ مرداد در شیکاگو آغاز می‌شود، کسب کرده بود.

کمیته ملی حزب دموکرات تلاش می‌کند که با برگزاری یک رأی‌گیری مجازی در اواسط مرداد، کامالا هریس و معاون او‌ را، که هنوز مشخص نشده است، به‌عنوان نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کند.

جو‌ بایدن رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا، نانسی پلوسی رئیس پیشین مجلس نمایندگان، چاک شومر رهبر اکثریت مجلس سنا، حکیم جفریس رهبر دموکرات مجلس نمایندگان، جیم کلیبرن رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، بیل کلینتون رئیس جمهوری اسبق، و هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه پیشین، از جمله چهره‌های شاخص حزب دموکرات هستند که از نامزدی احتمالی کامالا هریس حمایت کردند.

منبع: آسوشیتدپرس



منبع خبر صدای آمریکا

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی