یو ای نیوز

U I News Agency

کامالا هریس درباره تلفات غزه: ساکت نخواهم بود – هندوستان امروز


کامالا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده روز پنجشنبه به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت که در مورد تلفات غزه “نگرانی های جدی” دارد و از او خواست تا یک توافق صلح انجام دهد.

ما نمی‌توانیم در برابر این فجایع به دور نگاه کنیم. نمی‌توانیم به خود اجازه دهیم در برابر رنج بی‌حس شویم و من سکوت نخواهم کرد.» هریس که هست به دنبال جانشینی جو بایدنبه نقل از خبرگزاری فرانسه در گزارش خود آمده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با جو بایدن رئیس جمهور این کشور دیدار کرد در کاخ سفید روز پنجشنبه برای گفتگو در مورد روابط آمریکا و اسرائیل در بحبوحه تنش های درگیری غزه. کامالا هریس بعداً در همان روز با نتانیاهو ملاقات کرد و رهبری صحبت‌های مردم در مورد بحث‌هایشان را بر عهده گرفت.

هریس در حالی که صریح تر از جو بایدن در مورد تلفات غیرنظامی در غزه بود، از اسرائیل خواست اجازه دهد کمک های بشردوستانه بیشتری وارد غزه شود و بر اهمیت اجتناب از تلفات بیشتر غیرنظامیان در غزه تأکید کرد.

این دیدار پس از سخنرانی رئیس جمهور بایدن در دفتر بیضی شکل گرفت که در آن وی تاکید کرد که دستیابی به صلح در غزه، پایان دادن به جنگ بین اسرائیل و حماس و تضمین آزادی گروگان ها از اولویت های اصلی او برای شش ماه باقیمانده او در قدرت است. با وجود این تلاش‌ها، نتانیاهو در برابر درخواست‌های بایدن برای آتش‌بس مقاومت کرده است.

نخست وزیر نتانیاهو با بیان روابط طولانی مدت آنها گفت: “از یک یهودی مغرور صهیونیست گرفته تا یک صهیونیست مغرور ایرلندی آمریکایی، می خواهم از شما به خاطر 50 سال خدمات عمومی و 50 سال حمایت از کشور اسرائیل تشکر کنم. امروز با شما گفت‌وگو می‌کنیم و در ماه‌های آینده روی مسائل بزرگی که پیش روی ماست، با شما کار می‌کنیم.”

جو بایدن با انعکاس اولین ملاقات، در اظهاراتی خنده دار گفت: «آن زمان من فقط 12 سال داشتم».

دیگر مقامات ایالات متحده، از جمله آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در این نشست حضور داشتند.

(با ورودی های AFP، AP)

منتشر شده توسط:

آخیله نگاری

منتشر شده در:

26 ژوئیه 2024



منبع خبر در خبرگزاری هندوستان امروز

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی