
وزیر انرژی آمریکا، کریس رایت، روز چهارشنبه ۳ تیر گفت که «در ۲۴ ساعت گذشته «۲۰ میلیون بشکه نفت» از تنگه هرمز عبور کرد.
رایت افزود که طی این مدت «۷۲ کشتی» نیز از تنگه هرمز عبور کرد.
وزیر انرژی آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که «جریان نفت به طور کامل به حالت قبل از درگیری بازگشته است.» او در این پست از رئیس جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ، و ارتش ایالات متحده، بابت این موضوع تشکر کرد.
دونالد ترامپ چند روز قبل گفته بود که تنگه هرمز عبور ۱۹ میلیون بشکه نفت در یک روز را ثبت کرد و او عبور این مقدار نفت از تنگه را یک «رکورد تاریخی» دانست.
جمهوری اسلامی در حالی امید به فروش نفت خام خود را دارد که قیمت هر بشکه نفت در پی امضای تفاهمنامه اخیر آن با آمریکا کاهش عمدهای یافته است. قیمت نفت در ساعاتی از روز چهارشنبه در محدوده ۶۹ دلار معامله شد.





