یو ای نیوز

رژیم ایران با پرتاب چهار پهپاد مرتکب «نقض احمقانه آتش‌بس» شده است – صدای آمریکا



دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، اقدام رژیم ایران در شلیک «دست‌کم چهار پهپاد تهاجمی یک‌طرفه به سمت کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز» را «نقض احمقانه آتش‌بس» خواند.

پرزیدنت ترامپ روز جمعه ۵ تیر با انتشار پیامی در تروت سوشال، در واکنش به این اقدام جمهوری اسلامی نوشت: «جمهوری اسلامی ایران دست‌کم چهار پهپاد تهاجمی یک‌طرفه را به سوی کشتی‌هایی که از تنگه هرمز عبور می‌کردند، شلیک کرد.»

او با بیان این که برخورد یکی از این پهپادها به عرشه فوقانی «یک کشتی باری بزرگ و بسیار گران‌قیمت» خساراتی جدی وارد کرد، افزود که کشتی آسیب‌دیده با این حال توانست به مسیر خود ادامه دهد.

پرزیدنت ترامپ افزود که نیروهای آمریکایی سه پهپاد دیگر را سرنگون کردند.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه نوشت: «بدیهی است که این نقض احمقانه توافق آتش‌بس ما است.»

این تحول در حالی رخ داده است که آمریکا و جمهوری اسلامی به‌تازگی بر سر یک آتش‌بس موقت و ازسرگیری عبور کشتی‌ها از تنگه هرمز به توافق رسیده‌اند. آزادی کشتیرانی در این آبراه راهبردی یکی از محورهای اصلی توافق و مذاکرات میان دو طرف بوده است. با وجود آتش‌بس، گزارش‌ها از ادامه تنش‌ها و اختلاف‌ها بر سر نحوه اجرای مفاد توافق حکایت دارد.

همچنبن ببینید:



منبع خبر صدای آمریکا

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی