یو ای نیوز

سنتکام در مورد رصد درگیری‌های لبنان نقش خواهد داشت – صدای آمریکا



کلی مَیر، خبرنگار حوزه کاخ سفید «نیوزنیشن» روز دوشنبه به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه با نخست‌وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو، و رئیس جمهوری لبنان جوزف عون، در مورد «تحکیم آتش‌بس و مذاکرات آینده» صحبت کرده است.

به گفته این مقام آمریکایی، «در نتیجه این تماس‌ها، ایالات متحده یک مکانیسم نظارتی را از طریق ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) آغاز کرده است تا سیاست‌گذاران ما اطلاعات به‌روز و دقیقی در مورد درگیری‌ها در لبنان داشته باشند.»

قرار است مقامات اسرائیلی و لبنانی این هفته به مدت سه روز برای ادامه گفت‌وگوها میان اورشلیم و بیروت، در پایتخت آمریکا، واشنگتن، حضور داشته باشند.

جی‌‌دی ونس، معاون رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه و پس از پایان مذاکرات عالی‌رتبه با مقامات جمهوری اسلامی در سوئیس گفت در مذاکرات سازوکاری برای مدیریت آتش‌بس‌های منطقه‌ای و جلوگیری از تشدید درگیری‌ها ایجاد شده است.

همچنبن ببینید:



منبع خبر صدای آمریکا

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی